callchatcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclient-contactclient-loansclient-messagesclient-personalclient-settingsdecoicon-barswhy-processicon-closelogo monophone-callsendsettingswhy-offerswhy-processwhy-termswhy-thumbwrite

10 veidi, kā patērētāji tiek apkrāpti

10 veidi, kā patērētāji tiek apkrāpti

Iepirkties nepieciešams katram, taču bieži vien pērkam daudz vairāk, nekā patiesībā vajadzīgs. Cilvēki dodas uz veikaliem, lai iegādātos vienu lietu, bet mājās atgriežas ar pilniem iepirkumu maisiem. Populārākie attaisnojumi, ko tādās situācijās var dzirdēt, ir: ‘Bet bija izpārdošana!’ vai ‘Es tikai gribēju kādu uzkodu’. Kādēļ šādas situācijas vispār rodas? Nav noslēpums, ka uzņēmumi izmanto visdažādākos veidus, kā gūt peļņu – ne visi no tiem ir godprātīgi. Turpiniet lasīt un uzziniet 10 populārākos veidus, kā tiek apkrāpti patērētāji.

Pārāk augsta produkta cena

Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā palielināt peļņu, ir produkta vai pakalpojuma cenas palielināšana. Bieži vien precei tiek uzlikts neadekvāts uzcenojums, kas vairākas reizes pārsniedz tās pašizmaksu.

Lai izvairītos no liekas pārmaksas, patērētājam jāvelta laiks dažādu preču un pakalpojumu salīdzināšanai. Mūsdienu konkurences apstākļos tas ir vienkārši – nepieciešamo preci vai pakalpojumu, visticamāk, piedāvā vairāki pārdevēji vai pakalpojumu sniedzēji, tādēļ ir vērts veltīt laiku tam, lai apsvērtu dažādas iespējas. Tas attiecas uz dažādām preču un pakalpojumu kategorijām – vai tas būtu aizdevums, apģērba iegāde vai kas cits.

Slēpts produkta derīguma termiņš

Šis punkts vairāk attiecas uz pārtikas produktiem - tiek slēpts produkta patiesais derīguma termiņš. Šķiet, ikviens ir dzirdējis par gadījumiem, kad veikalos precēm tiek pārlīmēts derīguma termiņa marķējums. Tādēļ pircējiem ir rūpīgi jāseko līdzi tam, kādi ir produkta derīguma termiņi. Pamanot ko aizdomīgu, attiecīgi jāreaģē.

Slēptas produkta sastāvdaļas

Arī šis vairāk attiecināms uz pārtikas produktiem – netiek norādītas produkta sastāvdaļas. Visbiežāk šādas nepilnības var pamanīt, piemēram, veikalu kulinārijas nodaļās. Arī šajā ziņā pircējiem jābūt vērīgiem.

Efektīvas reklāmas

‘’Viņi arī to ēd!’’ – tā mēdzam domāt, aplūkojot reklāmu, kur redzams smaidīgs sportists vai aktieris ar burgeru un atspirdzinoša dzēriena pudeli rokās. Vēloties dzīvot tāpat kā viņi, cilvēki iegādājas produktus, kas patiesībā tiem nemaz nav vajadzīgi.

Mūzikas atskaņošana

Vai esat ievērojis, ka restorānos bieži vien tiek atskaņota relaksējoša mūzika? Ir zinātniski pierādīts, ka tas liek cilvēkiem iztērēt par aptuveni 10 % vairāk, nekā tad, ja viņi ēstu klusumā. Līdzīgi ir arī veikalos – Jūs dungojat līdzi pazīstamai melodijai un tajā laikā piepildiet iepirkumu grozu.

Veselīgi produkti

Šobrīd veselīgs dzīvesveids ir modē, un tas ietekmē arī pārtikas produktu cenas. Ražotāji saprot – ja patērētājs domā, ka produkts ir bioloģisks, viņš to pirks atkārtoti. Diemžēl uz etiķetēm redzamā informācija par to, ka produktam ir bioloģiska izcelsme, ne vienmēr atbilst patiesībai. Turklāt tādas uzlīmes kā ‘’100 % organisks’’ vai ‘’bez ĢMO’’ produktu var padarīt dārgāku, nekā tas ir patiesībā.

Preču novietojums

Mārketinga speciālisti zina, kā izkārtot preces, lai tās šķistu vēl pievilcīgākas. Viņi zina, kādām vietām pircēji parasti pievērš lielāko uzmanību, un tur novieto dārgākās preces. Droši vien esi ievērojis, ka lētākās preces parasti atrodas zemākajos plauktos, savukārt dārgākās – izvietotas acu augstumā. Līdzīgi ir ar veikala iekārtojumu.

 Ikdienā visvairāk nepieciešamās preces, piemēram, maize un piens, visbiežāk atrodas vistālāk no veikala kasēm. Tas ir tādēļ, lai pircējam nāktos iet garām daudziem citiem plauktiem un rastos kārdinājums iegādāties vēl arī citas preces.

Kārdinoši aromāti

Informācija par aromātiem tiek nogādāta tieši smadzenēs, atdzīvinot emocijas un atmiņas. Tāds triks tiek izmantots, lai radītu saikni starp produkta tēlu un īpašām smaržām. Zinātnieki ir izpētījuši, ka ‘’silta’’ smarža liek veikalā uzkavēties ilgāk un iegādāties vairāk preču, savukārt ‘’vēsie’’ aromāti lielāku iepirkšanos neveicina. Daudzi veikali uzglabā krāsnīs kaut ko gardu, piemēram, grilētu gaļu, lai kārdinošais aromāts izplatītos visur.

Zemas cenas

Saskaņā ar patērētāju uzvedības psiholoģiju, cilvēkiem patīk iegādāties preces un pakalpojumus par zemākām cenām. Atlaides parasti tiek atzīmētas ar īpašām norādēm. Blakus šīm precēm tiek novietotas dārgākas preces, kam šajā gadījumā arī tiek pievērsta pastiprināta uzmanība. Labi darbojas arī triks par preču iegādi vairumā – tas ne vienmēr ir tik izdevīgi, kā sākotnēji varētu šķist.

Daudzi izmanto veikalu rīkotās izpārdošanas, lai iegādātos sev nepieciešamās lietas. Nereti šim nolūkam tiek noformēts arī patēriņa kredīts. Lai arī bieži vien tas patiešām ir būtisks naudas ietaupījums, tomēr reizēm arī šeit novērojama veikalnieku negodprātīga rīcība. Piemēram, tiek slēpta patiesā preces vai pakalpojuma cena, tādā veidā mākslīgi radot atlaidi. Arī šajā gadījumā pircējam jābūt vērīgam.

Produktu fotogrāfijas

Preces parasti tiek iesaiņotas, izmantojot ļoti atraktīvus attēlus. Ir iepakojumu dizaineri, kas mums liek aizmirst par iepakojuma saturu. Fotoattēli uz iepakojuma izskatās tik skaisti un vilinoši, lai klientam rastos vēlme to iegūt savā īpašumā. Tas parasti darbojas. Un pircēji pat nepievērš uzmanību tam, ka zemāk norādīts – attēlam ir tikai ilustratīva nozīme.

Saistītie raksti

8 ieteikumi, kā iekrāt pietiekami daudz naudas mājokļa remontam

Mājokļa iekārtošana 5 lietas, ko ņemt vērā

Kā vienmēr atrastu izdevīgus piedāvājumus