Kā droši nodarboties ar sportu Covid-19 laikā?

Šajā laikā, kad pasauli pārņēmis Covid-19, nākas saskarties ar daudziem būtiskiem ierobežojumiem. Tie attiecas gan uz ikdienu un darba dzīvi, gan arī uz brīvā laika aktivitātēm – sabiedriskās vietās ir jāvalkā sejas maskas, daudzi pasākumi ir atcelti, pastāv pulcēšanās ierobežojumi. 

Cilvēki tiek aicināti ne tikai ievērot noteiktos drošības pasākumus, bet arī stiprināt savu imunitāti, lai mazinātu saslimšanas riskus. Viens no variantiem, kā parūpēties par savu veselību un stiprināt imunitāti, ir nodarbošanās ar fiziskajām aktivitātēm. Taču arī šajā ziņā jāsaskaras ar ierobežojumiem – lai mazinātu vīrusa izplatīšanos,  sporta treniņi var notikt tikai ārpus telpām, individuāli vai attālināti.

Kā droši nodarboties ar sportu Covid -19 laikā? Par to vairāk turpinājumā! 

Ieteikumi drošai sportošanai 

Ir skaidrs, ka veselība Covid – 19 laikā ir viena no prioritātēm ikvienam. Lai par to pienācīgi parūpētos, noderēs fiziskās aktivitātes, kas jāplāno un jāveic atbilstoši noteiktajiem drošības noteikumiem. 

Aktivitātes svaigā gaisā 

Viens no variantiem ir aktivitātes svaigā gaisā – pastaigas pa mežu, parku vai jūras krastu, skriešana, nūjošana, braukšana ar velosipēdu. Daba ir lieliska sporta zāle, kas atvērta visu laiku un ļauj ikvienam nodarboties ar sev tīkamām aktivitātēm. Tā ir iespēja sportot vienam vai arī kopā ar ģimeni. 

Ja ārpus telpām tiek organizētas grupu sporta nodarbības, jāievēro noteiktie pulcēšanās ierobežojumi, kā arī nedrīkst izmantot ģērbtuves. 

Individuālas nodarbības iekštelpās 

Grupu treniņi iekštelpās, piemēram, sporta klubos, ir atcelti, bet ir iespēja sporta zāli apmeklēt individuāli. Gan trenēties pašam, gan arī trenera pavadībā – protams, ievērojot visas valstī noteiktās epidemioloģiskās drošības prasības.

Sportošana mājas apstākļos 

Sportošana mājas apstākļos

Ja laika apstākļi nelutina un kāda iemesla dēļ nevēlaties apmeklēt sporta zāli, vai arī  gluži vienkārši gribat dažādot fiziskās aktivitātes, var vingrot arī mājas apstākļos. Šobrīd internetā pieejamas dažādas treniņu programmas, liela daļa no tām – pilnīgi bez maksas. Nepieciešama tikai apņēmība un, atkarībā no izvēlētā treniņa un sasniedzamajiem mērķiem, arī vingrošanas inventārs, piemēram, hanteles, vingrošanas paklājiņš, vingrošanas bumba. 

Tiem, kuri sportošanai vēlas nodoties daudz lielākā mērā, vērts ieguldīt mājas sporta zāles izveidē. Tas palīdzēs uzturēt fizisko formu un parūpēties par veselību visdrošākajā vidē – savās mājās. 

Vispirms der izvērtēt, kāda veida aprīkojums nepieciešams. Tas atkarīgs gan no uzstādītajiem mērķiem, gan arī mājoklī pieejamās brīvās platības, kur šo aprīkojumu uzstādīt. Ja vieta ir ierobežota, var izvēlēties kādu no universāliem risinājumiem, piemēram, funkcionālu trenažieri, ko var izmantot dažādu muskuļu grupu darbināšanai. 

Protams, mājas sporta zāles ierīkošana, neatkarīgi no izvēlētā inventāra, prasa zināmus finansiālos ieguldījumus. Lai uzreiz iegādātos visu nepieciešamo, risinājums var būt patēriņa kredīts bez ķīlas. Tā ir iespēja uzreiz saņemt ieceres īstenošanai vajadzīgo naudas summu, atmaksu veicot pakāpeniski, saskaņā ar noteikto maksājumu grafiku.

 Šo kredītu salīdzinoši ērti var noformēt internetā, pozitīva lēmuma gadījumā naudu savā bankas kontā saņemsiet pavisam drīz un varēsiet to tērēt pēc saviem ieskatiem. Kredīts tiek izsniegts bez ķīlas un galvojuma, taču, izskatot aizdevuma pieteikumu, tiek ņemta vērā klienta maksātspēja, kredītvēsture un vecums. 

Šis ir satraucošs laiks visiem. Jāņem vērā, ka imunitāti vājina arī stress, tādēļ rūpēties par sevi ir jo īpaši svarīgi. Pilnvērtīgs miegs, sabalansēts uzturs, fiziskās aktivitātes un valstī noteikto ierobežojumu ievērošana  ir tie pamatnoteikumi, kas palīdzēs saglabāt veselību.