Kā parūpēties par savu fizisko veselību Covid 19 laikā?

Liela daļa padomu, kas saistās ar veselības uzlabošanu un saglabāšanu, ir vienkārši – izvēlēties sabalansētu uzturu, nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, pilnvērtīgi izgulēties.

Šobrīd – COVID-19 laikā – šis viss ir īpaši svarīgi, lai uzturētu fizisko un garīgo labsajūtu. Bet sociālā distancēšanās sarežģī lietas. Kā ēst pareizi, ja iespējas regulāri apmeklēt veikalu ir stipri ierobežotas? Kā nodarboties ar fiziskām aktivitātēm, ja lielāko daļu laika jāpavada mājās? Kā iespējams pilnvērtīgi izgulēties, ja stresa līmenis šajos apstākļos ir gana augsts? 

Turpinājumā daži ieteikumi, kas varētu palīdzēt šajā laikā gan saglabāt veselību, gan ievērot visus noteiktos drošības pasākumus. 

Uzturs 

sabalansēts uzturs

Viens no labākajiem veidiem šajos apstākļos ir ēdienreižu plānošana. Tas palīdzēs parūpēties par pilnvērtīgu uzturu, vienlaikus samazinot veikalu apmeklējumu skaitu. Aplūkojiet, kādi produkti jau ir Jūsu virtuvē un pēc tam izdomājiet, ko no tā varat pagatavot. Lai arī  daļa cilvēku šobrīd dod priekšroku produktiem ar garu derīguma termiņu, piemēram, graudaugiem un dažādiem konservējumiem, tomēr patiesībā šis ir labs laiks svaigu produktu iegādei. Pērciet svaigus augļus un dārzeņus, sagrieziet tos un lieciet saldētavā, lai izmantotu vēlāk. Ja iegādājaties konservus, žāvējumus, saldētas gatavās maltītes, pievērsiet uzmanību piesātināto tauku, sāls, cukura saturam tajos. 

Šobrīd plaši izplatīta ir arī garlaicības vai stresa izraisīta ēšana. Labākā aizsardzība pret to ir atzīšana sev, ka tas notiek, un mēģināšana garlaicību un stresu novirzīt citur – piemēram, fiziskajās aktivitātēs, sarunās, labā grāmatā. 

Fiziskās aktivitātes 

Iespējams, Jūs nevarat doties uz sporta zāli, bet varat doties pastaigās, skriet vai braukt ar velosipēdu, ja vien jūs ievērojat drošu attālumu no citiem līdzcilvēkiem – vismaz divus metrus. 

Daudzi sporta zāles un fitnesa instruktori arī šobrīd piedāvā tiešsaistes treniņus – tam būs nepieciešams vien interneta pieslēgums un atbilstošs aprīkojums – atkarībā no izvēlētā treniņa specifikas. 

Īstiem sporta zāles entuziastiem šis varētu būt piemērots brīdis, lai iekārtotu savu personīgo sporta zāli mājās. Sporta preču veikalu piedāvājums ir patiešām daudzveidīgs – sākot ar vienkāršu aprīkojumu, piemēram, hantelēm un vingrošanas bumbām, beidzot ar dažāda veida trenažieriem. Atliek vien izvērtēt savus mērķus un iespējas. Protams, šīs ieceres īstenošana prasīs arī zināmus finansiālos ieguldījumus. Ja plānotie izdevumi ir salīdzinoši lieli, noderīgs var būt patēriņa kredīts. Tas dod iespēju visu pilnvērtīgai sportošanai nepieciešamo iegādāties uzreiz, bet atmaksu veikt pa daļām – ilgākā laika posmā. Ja aktuāls kredīts, uzzināt vairāk par to varat sadaļā ‘’patēriņa kredīts’’. 

Stress un miegs 

veselīgs miegs

Lai nodrošinātu sev pilnvērtīgu miegu un lielisku pašsajūtu, īpaši būtiska ir stresa un trauksmes pārvaldīšana. Viens no spēcīgākajiem instrumentiem šajā ziņā ir joga un meditācija – turklāt šos vingrinājumus var praktizēt arī nelielā telpā. Varat izmantot arī mobilās aplikācijas, kas palīdz apgūt pareizu elpošanu un meditāciju. 

Lai mazinātu stresu un uzlabotu miega kvalitāti, jāpadomā arī par piemērotu guļamtelpas iekārtojumu. Atbrīvojiet šo telpu no ierīcēm – ieviesiet ieradumu tehnoloģijas guļamistabā neizmantot. Izvietojiet šajā telpā lietas, kas Jūs nomierina, piemēram, aromātisku sveci, istabas augus, mīkstas segas, spilvenus – visu to, kas palīdz radīt nomierinošu vidi. 

Nevajadzētu arī pilnībā aizmirst par sociālo mijiedarbību, jo pilnīga izolēšanās var radīt fiziskas un psihiskus traucējumus. Izmantojiet mūsdienu tehnoloģiju iespējas, lai regulāri sazinātos ar radiniekiem un draugiem, apmainītos viedokļiem un palīdzētu viens otram šo laiku pārvarēt daudz veiksmīgāk.