Kā parūpēties par savu veselību rudenī?

Rudens nāk ar mainīgu gaisa temperatūru, vēju un nokrišņiem. Tas bieži noved pie tā, ka apaukstējamies. Turklāt tā kā laiks kļūst drūmāks un sauli redzam mazāk nekā vasarā, izjūtam lielāku nogurumu. Šajā rakstā uzziniet par to, kā parūpēties par sevi rudenī.

Lietojiet D vitamīnu

Lai gan tikko pagājusi vasara, kad uzņēmām kārtīgu D vitamīna devu, tomēr rudenī to jau atkal vajadzētu sākt uzņemt papildus.

Ja Jūs izjūtat nogurumu, sliktu pašsajūtu, kaulu vai muskuļu sāpes, vājumu, tad, iespējams, Jums ir hormona deficīts. D vitamīna deficīts var radīt hroniskas slimības, piemēram, osteoporozi un pat vēzi. Tas ir svarīgs imūnsistēmas funkciju veicināšanai, zobu normālai augšanai un attīstībai.

D vitamīnu var uzņemt gan ar uztura bagātinātājiem, gan sauli, gan pārtiku, piemēram, uzturā lietojot lasi, sardīnes, olas, garneles, graudaugus.

Ja Jums ir veselības problēmas un nepieciešama, piemēram, operācija, kura vairs nevar gaidīt, vai nepieciešams iegādāties medikamentus vai apmeklēt zobārstu, pieejams aizdevums veselībai, taču atcerieties, ka jāaizņemas atbildīgi!

aizdevums veselībai

Stipriniet imūnsistēmu

Dzeriet daudz ūdens, mazgājiet rokas un ēdiet veselīgu pārtiku – dārzeņus un augļus!

Tā kā rudenī un ziemā cilvēki kļūst mazkustīgāki, svarīgi ir arī šajās sezonās turpināt kustēties. Staigājiet svaigā gaisā, regulāri vingrojiet mājās! Neaizmirstiet arī par adekvātu miega daudzumu un izvairieties no stresa!

Mitriniet ādu

Arī veselīgs dzīvesveids palīdz saglabāt veselīgu ādu, taču ar to ne vienmēr pietiks. Rudenī dažkārt ir mazāks mitruma līmenis, kādēļ mūsu āda var kļūt sausa. Tādēļ mitriniet ādu ar attiecīgiem ķermeņa krēmiem!

Vēl varat arī mitrināt gaisu mājoklī ar gaisa mitrinātāju, tā kā centrālā apkures sistēma to sausina. Tādā veidā ne tikai palīdzēsiet savai ādai saglabāt mitrumu un elastīgumu, bet tas palīdzēs arī mitrināt, piemēram, deguna gļotādu, jo nereti sausā gaisa dēļ tiek aizlikts deguns.

Ģērbieties atbilstoši

Tas šķiet pašsaprotami, taču rudenī vēl pieredzam arī siltāku gaisa temperatūru, kas mijas ar vēju un lietu, tādēļ, ja ikdienā braucat, piemēram, ar automašīnu, paņemiet līdzi mašīnā arī cepuri, šalli, lieku džemperi un gumijas zābakus, lai brīdī, kad laiks kļūst vēsāks vai sāk stiprāk līt, varat atbilstošāk apģērbties.

 Lasiet grāmatas

Vai arī Jums patīk izbaudīt darba dienu un brīvdienu vakarus mierīgā atmosfērā? Tad atrodiet interesantas grāmatas, ko lasīt! Tas palīdzēs arī iemigt, un labs miegs ir vēl viens būtisks faktors imunitātes stiprināšanai.

Cerams, šie vienkārši, bet efektīvie padomi palīdzēs arī Jums parūpēties par savu veselību rudenī.