callchatcheckchevron-downchevron-leftchevron-rightchevron-upclient-contactclient-loansclient-messagesclient-personalclient-settingsdecoicon-barswhy-processicon-closelogo monophone-callsendsettingswhy-offerswhy-processwhy-termswhy-thumbwrite

6 lietas, ko automehāniķis negrib, lai Jūs zinātu

6 lietas, ko automehāniķis negrib, lai Jūs zinātu

Lielākai daļai cilvēku automašīna ir dzīves nepieciešamība – bez tās nav iespējams veikt daudzas ikdienā svarīgas darbības, piemēram, nokļūt darba vietā. Šī iemesla dēļ svarīgi, lai automašīna vienmēr būtu teicamā tehniskā stāvoklī. Lai to nodrošinātu, nereti jāpaļaujas uz automehāniķa palīdzību. Tomēr ir dažas lietas, ko automehāniķis Jums neatklās.

Automašīnas patiesā stāvokļa noklusēšana

Vai Jūs kādreiz esat aizvedis automašīnu pie automehāniķa, kurš ir teicis, ka ar to vairs nav iespējams braukt? Vai viņš tā rīkojās tādēļ, ka ir noraizējies par Jūsu drošību, vai arī tādēļ, lai Jūs izlemtu automašīnu nekavējoties labot? Varbūt Jūs jau sākat domāt patēriņa kredītu jauna auto iegādei, lai gan šim auto patiesībā ir tikai dažas mazsvarīgas un vienkārši novēršamas problēmas? Lai no šādas situācijas izvairītos, nebaidieties aizvest automašīnu uz vēl kādu servisu!

Automehāniķim nav atbilstošās kvalifikācijas

Daļa automehāniķu savas prasmes ieguvuši pašmācības ceļā, tādēļ viņi strādā bez nepieciešamās licences. Iespējams, viņi vēlēsies šo faktu noslēpt, tādēļ pirms savu automašīnu kādam uzticiet, pārliecinieties, ka viņam ir sertifikāts, kas apliecina nepieciešamās prasmes!

Tiek piedāvāti dārgākie risinājumi

Ja Jūs dodaties pie automehāniķa veikt, piemēram, auto eļļas nomaiņu, jārēķinās, ka viņš var izmantot dārgāko (un ne vienmēr labāko) eļļu. Pirms eļļas maiņas pajautājiet par iespējamiem variantiem un uzziniet arī to cenas, lai izvēlētos optimālāko risinājumu.

Tas pats attiecas arī uz citiem pakalpojumiem – vienmēr pārliecinieties, ka saņemat labāko (nevis dārgāko) risinājumu!

Nevajadzīgu pakalpojumu piedāvāšana

Lai nodrošinātu sev lielāku peļņu, mehāniķis var ieteikt tādus pakalpojumus, kas Jums patiesībā nav vajadzīgi. Arī šādā gadījumā vērtīgi prasīt cita speciālista viedokli vai arī censties visu informāciju atrast pašam – jo vairāk zināsiet par savu automašīnu, jo mazāk iespēju, ka Jūs apmānīs.

Tikpat svarīgi ir arī uzdot jautājumus par automašīnu un tai nepieciešamajiem uzlabojumiem – jo vairāk jautāsiet, jo mazāk iespēju automehāniķim noklusēt kaut ko patiešām svarīgu. Veidojot komunikāciju, Jūs gūsiet pārliecību, ka mehāniķis patiešām strādā Jūsu, nevis tika savās interesēs.

Nekvalitatīvu riepu uzstādīšana

Ja automašīnas riepu maiņu uzticiet automehāniķim, vispirms noskaidrojiet, kurā gadā riepas ražotas. Tas ir svarīgi, jo arī riepām ir derīguma termiņš. Tās var būt jaunas un atbilst vajadzīgajiem parametriem, taču, ja tās noliktavā stāvējušas vairāk nekā 5 gadus, tās ir zaudējušas savu kvalitāti – riepu gumija var būt plānāka, tās var būt nedrošākas.

Pastāv arī variants nepieciešamās riepas izvēlēties un iegādāties pašam. Tas, protams, prasīs vairāk laika un iedziļināšanos riepu piedāvājumā, taču tādā veidā Jums būs pārliecība, ka izvēlēts labākais un kvalitatīvākais risinājums.

Automašīnas diagnostikā netiek izmantotas palīgierīces

Lai arī cik prasmīgs un pieredzējis automehāniķis būtu, ir daudz problēmu, ko viņš nevar konstatēt tikai aplūkojot motoru. Ja mehāniķis spēj noteikt problēmu, neizmantojot nekādas palīgierīces, neuzticieties rezultātiem – tie var būt neprecīzi. Ja mehāniķis apgalvo, ka viņam nav vajadzīgas nekādas ierīces, lai konstatētu un novērstu radušos problēmu, tas liecina nevis par viņa kompetenci, bet gan par to, ka Jums vajadzētu doties uz citu autoservisu.

Vēlaties gūt pārliecību par to, ka saņemat kvalitatīvākos pakalpojumus un Jūsu automašīna ir labā tehniskā stāvoklī? Vedot automašīnu pie automehāniķa, ņemiet vērā šīs lietas un Jums nebūs jāuztraucas, ka palaists garām kaut kas būtisks.

Saistītie raksti