Rūpes par veselību – arī darba vietā

Kā parūpēties par sevi arī darba vidē?

Šobrīd daudz aktīvāk, nekā iepriekš tiek runāts par veselības uzturēšanu, sevis pasargāšanu no vīrusiem un dažādām slimībām. Par to jādomā ne tikai, esot mājās vai publiskās vietās, bet arī darba vietā, kur pavadām lielu daļu sava laika.

Turpinājumā esam apkopojuši vērtīgus un viegli realizējamus ieteikumus veselības saglabāšanai, atrodoties darbā.

Ēdiet sabalansētu pārtiku un plānojiet maltītes

veselīga maltīte

            Ir pietiekoši daudz cilvēku, kuri ikdienā lielā darba apjoma un iemeslu dēļ nepaspēj kārtīgi paēst, tāpat ir liela daļa to, kuru ikdienas maltītes sastāv no neskaitāmām krūzēm kafijas, dažām maizītēm un uzkodām vai našķiem – kas nu kurā brīdī gadās pa rokai.

            Lai arī saspringtajā ikdienā ir daudz citu lietu, par kurām domāt un uztraukties, uzturs noteikti ir tas, kurš būtu jāuztver nopietni, jo tas, ko un kā mēs ēdam, tiešā veidā ietekmē mūsu pašsajūtu un veselību. Tā vietā, lai darbā pārtiktu no maizītēm un uzkodām, ieteicams izmēģināt maltīšu plānošanu vairākām dienām uz priekšu, proti, mājās tiek sagatavotas veselīgas maltītes, kuras pusdienu kārbā paņem līdzi un bauda darbavietā.

Tāpat pusdienlaikā varat doties uz tuvāko kafejnīcu un izvēlēties veselīgu maltīti, nevis ēdienus, kas satur daudz sāls, cukura vai taukvielas. Lai arī šajā brīdī neveselīgs uzturs var neradīt izteiktas sekas, ilgtermiņā tās var sākt izpausties kā slikta pašsajūta, nogurums, liekais svars un dažādas citas veselības problēmas.

Dzeriet pietiekoši daudz ūdens

            Pildot daudzos darba pienākumus, steigā aizmirstam, ka mums nepieciešams dzert pietiekami daudz ūdens. Jāpiezīmē, ka tikai ar kafijas vai tējas patēriņu nepieciešamo ūdens daudzumu uzņemt būs grūti. Tīrs ūdens ir nepieciešams ikvienam no mums, turklāt vidējais apjoms, kas vienam pieaugušajam dienas laikā jāpatērē, ir sešas līdz astoņas glāzes.

 Ūdens daudzumu ietekmē ne tikai mūsu svars, bet arī fizisko aktivitāšu daudzums un klimata apstākļi. Atcerieties, ka šķidrumu var uzņemt arī, ēdot svaigus un sulīgus, augļus, dārzeņus un ogas.

Samaziniet uzņemtā kofeīna daudzumu

            Daudzi cilvēki, it īpaši tie, kas strādā birojos, piekritīs, ka viņu ikdiena gandrīz nav iedomājama bez vismaz vienas kafijas tases. Lai arī dzērieni ar kofeīnu var palīdzēt uzturēt možumu dienas laikā, šī sastāvdaļa lielos daudzumos var radīt arī negatīvu ietekmi uz mūsu veselību. Tādēļ veselīgāka izvēle būtu nepatērēt vairāk par vienu kafijas tasi dienā vai arī, ja tomēr nespējat atteikties no kafijas patērēšanas visas dienas garumā, meklējiet veselīgākas alternatīvas, piemēram, kafiju bez kofeīna vai cigoriņu dzērienu.

Rūpējieties par savu stāju

izkustēties darbā

            Mūsdienās liela daļa cilvēku gan darbā, gan mājās ilgstoši sēž pie datora, kā rezultātā īpaši negatīva ietekme tiek radīta ne tikai mūsu acīm, bet arī stājai. Lai no tā izvairītos, atcerieties vismaz reizi stundā izkustēties. Tāpat pievērsiet uzmanību, vai galds un krēsls, kā arī monitors, kuru izmantojat, atbilst ergonomikas principiem. Regulāra vingrošana un izstaipīšanās palīdzēs ne tikai mazināt muskuļu saspringumu, bet arī pasargās no galvassāpēm un citām veselības problēmām.

Uzturiet savu darba zonu tīru

            Šobrīd vairāk, nekā jebkad īpaša uzmanība ir jāpievērš higiēnai un tīrībai darba vietā, lai pasargātu sevi un apkārtējos no korona vīrusa un arī citām saslimšanām. Jāatceras regulāri mazgāt rokas, darot to vismaz 20 sekundes. Ja rokas mazgāt nav iespējams, izmantojiet roku dezinfekcijas līdzekli. Tāpat atcerieties arī tīrīt savu darba galdu, telefonu, klaviatūru un peli, kā arī citas zonas, kurām visvairāk pieskaraties. Ja Jums ir aizdomas par to, ka kāds no kolēģiem varētu būt slims, ieturiet atbilstošu distanci no šīs personas. Tāpat arī ieteicams izvairieties no kopējo trauku un ēšanas piederumu lietošanas.

            Ceram, ka Jums šie padomi noderēs, lai rūpētos par savu veselību darba vietā. Atcerieties, ka Creamcredit.lv naudas aizdevumi ir noderīgs risinājums dažādās situācijās, kad nepieciešami papildu līdzekļi – mājas remontam, mēbeļu iegādei, veselības aprūpei, mašīnas iegādei un daudzu citu mērķu sasniegšanai. Pirms aizņematies, rūpīgi pārdomājiet savas iespējas aizdevumu atmaksāt!